Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Η Μάχη στις ΗΠΑ Ξεκίνησε

Νομοσχέδιο στις ΗΠΑ (βρίσκεται στο στάδιο προώθησης του) αφορά την Κύπρο και θα έπρεπε να προκαλέσει τεράστια κινητοποίηση για τις σοβαρές του συνέπειες. Το Νομοσχέδιο θεωρεί μεν την Τουρκία υπεύθυνο για την κατοχή μέρους της Κύπρου και δεν αναγνωρίζει το ψευδοκράτος ως ξεχωριστό κράτος. Το πρόβλημα όμως έγκειται αλλού. Το ψευδοκράτος λειτουργεί στις ΗΠΑ συγκαλυμμένα μέσω μιας «εταιρείας» ("unincorporated association”) με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου», πράγμα έκδηλα παράνομο. Το Νομοσχέδιο νομιμοποιεί αυτή την «εταιρεία» και την καθιστά νόμιμο αντιπρόσωπο της Τουρκίας στις ΗΠΑ. Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι αφενός νομιμοποιείται η παράνομη παρουσία του ψευδοκράτους και επιπλέον, του παρέχεται κρατική προστασία με προνόμια που έχουν αναγνωρισμένα κράτη (δηλαδή η Τουρκία). Τα πιο πάνω δεν είναι υποκειμενική ερμηνεία. Έτσι ορίζεται στο συγκεκριμένο Νομοσχέδιο (SEC. 802) όπου ο  «οργανισμός» με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου» γίνεται νόμιμος αντιπρόσωπος του Τουρκικού κράτους στις ΗΠΑ.
Στην αρχή η παγίδα δεν ήταν αντιληπτή. Τώρα ελάχιστοι δεν αντιλαμβάνονται την παγίδα και τις αρνητικές προεκτάσεις. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ  αναγνωρισμένα κράτη έχουν ασυλία. Η παράνομη παρουσία του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ μέσω «εταιρείας» το εκθέτει σε αγωγές επειδή δεν είναι αναγνωρισμένο κράτος και δεν έχει ασυλία. Νομιμοποίηση της παρουσίας του ψευδοκράτους ως αντιπροσώπου της Τουρκίας εξυπηρετεί τα τουρκικά συμφέροντα που επιζητούν τρόπο για να αμυνθούν σε μελλοντικές αγωγές από οποιονδήποτε (Ε/κ, Αμερικανούς, Βρετανούς και άλλους). Η αγωγή που υποβλήθηκε στις ΗΠΑ από 1000 Ε/κ πρόσφυγες κανονικά δεν επηρεάζεται από το Νομοσχέδιο. Η αγωγή ανάμεσα σ΄ άλλα στοχεύει την αποκάλυψη του ψευδοκράτους με καταδίκη και εξάλειψη της «εταιρείας» που πίσω της κρύβεται και έχει ήδη προκαλέσει αναστάτωση στους Τούρκους.  
Το να θεωρείται η Τουρκία υπεύθυνη για την υποτελή της διοίκηση στα κατεχόμενα υπηρετεί τα συμφέροντα μας, ΕΝΟΣΩ τα παράγωγά τους (όργανα της Τουρκίας μαζί με τις ενέργειές τους) θεωρούνται παράνομα επειδή πηγάζουν από τη συνεχιζόμενη παράνομη κατοχή στην επικράτεια της Κύπρου. Στην περίπτωση της «Επιτροπής» αποζημιώσεων, η Τουρκία απέκτησε ένδικο μέσο πάνω στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, πράγμα αρνητικό. Παρομοίως, τυχόν νομιμοποίηση της παράνομης εταιρείας που πίσω της κρύβεται το ψευδοκράτος σε μια χώρα όπως τις ΗΠΑ θα έχει αρνητικές συνέπειες. Δυστυχώς, οι αρμόδιες αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας, δείχνουν να το αποδέχονται ή και στηρίζουν.
   Μετά τη νομιμοποίηση της «Επιτροπής» αποζημιώσεων (αναγνώριση της από το ΕΔΑΔ ως οργάνου της Τουρκίας, χωρίς αναγνώριση του ψευδοκράτους ως ξεχωριστού κράτους), η ηγεσία και ο κόσμος της Κύπρου πρέπει να αντιληφθούν τη νέα παγίδα. Η «Επιτροπή» του ψευδοκράτους (μαζί και το «Ανώτατο Δικαστήριο» του καθεστώτος!) ως όργανα  της Τουρκίας απέκτησαν  νόμιμη υπόσταση πάνω στην επικράτεια (έδαφος) της Κυπριακής Δημοκρατίας. Έγκριση του Νομοσχεδίου με τη συγκεκριμένη πρόνοια, θα καταλήξει στο εξής πράγμα στις ΗΠΑ: Το ψευδοκράτος θα αποκτήσει στις ΗΠΑ νόμιμη και κρατικά προστατευόμενη παρουσία  αναγνωρισμένου κράτους (όπως η Τουρκία) με σοβαρές αρνητικές προεκτάσεις πολύ πέραν της όποιας αγωγής.    
Ενημερωτικά, συνεχώς νέες αγωγές κατατίθενται στα αμερικανικά δικαστήρια από ιδιώτες (που δεν είναι πρόσφυγες και δεν έχουν καν Ε/κ καταγωγή) οι οποίες στρέφονται εναντίον τουρκικών συμφερόντων στη βάση της απάτης του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ. Μια τέτοια αγωγή με δικηγόρο τον ελληνοαμερικανό Α.Τσιμπίδη ξεκίνησε η εταιρεία ICTA που εδρεύει στις ΗΠΑ και αντιπροσωπεύει τον τραγουδιστή Χούλιο Ιγκλέσιας. Η αγωγή στρέφεται εναντίον της παράνομης εταιρείας («unincorporated association») που λειτουργεί στις ΗΠΑ με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου» και των τουρκικών συμφερόντων εταιρειών (Voyager και Net Holdings). Οι εταιρείες αυτές σε συνεργασία με το κατοχικό καθεστώς, εκμεταλλεύονται παράνομα Ε/κ περιουσίες και επιδίωξαν με ψευδείς παραστάσεις να δεσμεύσουν τον τραγουδιστή για παραστάσεις στην Κερύνεια στο Ε/κ Ξενοδοχείο Ζέφυρος, το οποίο σφετερίζονται παράνομα με το όνομα Merit όπου  λειτουργούν καζίνο. Άλλες τέτοιες αγωγές έπονται σύντομα και ο καθένας αντιλαμβάνεται την διαφορά που δημιουργείται από τυχόν αναγνώριση της «εταιρείας» αυτής ως αντιπροσώπου της Τουρκίας. 
Κώστας Μαυρίδης                                           mavrides@ucy.ac.cy
Σημείωση: Αναζητούνται οι ιδιοκτήτες (ή κληρονόμοι τους) του Ξενοδοχείου Ζέφυρος.  

American Bill: Getting it Truly Right

In a recent report under the title “Getting it Right” regarding an american proposed Bill, the Greek American lawyer A. Tsimpedes was quoted that the Bill “equates the puppet pseudo-state with a government”, which in effect was interpreted as meaning that the Bill recognizes the pseudo-state in the occupied part of Cyprus as a separate government (of its own). In fact, the American Hellenic Institute (AHI) that presumable initiated and supports the Bill commented on this giving to Mr Tsimpedes´ statement the same meaning. For anyone that wants to get it truly right, the Greek American lawyer stated something quite different from the above meaning. This is clear from his full statement but also from a carefull reading even of the above short and “isolated” phrase (Why?). His strong opinion is that the Bill DOES NOT recognize the pseudo-state as such. Not on its face. The “Turkish Republic of North Cyprus” or simply  “TRNC” is NOT a recognised state, but operates illegally in the USA through an enterprise, an “unincorporated association” as stated in the Bill. The Bill eliminates the illegitimacy arising from the presence of the pseudo state in the US  under this “unincorporated association” called "TRNC" by imputing it to Turkey.

The above is not a claim nor anybody´s subjective interpretation. It is in the  Definitions´ of the proposed Bill, where it is stated the "unincorporated association” known as the “Turkish Republic of Northern Cyprus" means Turkey or the Republic of Turkey. By doing so, the Bill eliminates the illegitimacy arising from the undisputed fact that the pseudo state called "TRNC" is NOT a recognised state that operates illegally through this enterprise. In effect, under the proposed Bill, the presence and operation of the pseudo state acting through this association, becomes NO MORE illegal in the US. In addition, this illegal association attains all the privileges and protection assigned to a lawful and recognised state (Turkey). This is exactly what Tsimpedes expressed in his full statement that was narrowed to the phrase “the Bill equates the puppet pseudo-state with a government”.

People in Cyprus understand how the European Court of Human Rights (ECHR) imputed to Turkey the Irremovable Properties Commission (IPC) established by the pseudo state. The Court provided a recognized, lawful and governmental status to the IPC but NOT to the pseudo state on its face. This is what is happening with the Bill that imputes the "unincorporated association” known as the “Turkish Republic of Northern Cyprus´" to Turkey, without recognising the pseudo state. Is this what the people of Cyprus want?   

Again, this is very similar to the “Committee” (IPC), where Turkey has  now a recognized national remedy on the territory of the ROC.  In effect, Turkey's sovereign status on the Republic of Cyprus would allow an expropriation of the Greek Cypriot lands regardless of the true Greek Cypriot owner of the titles.

Dr Kostas Mavrides                          mavrides@ucy.ac.cy


Ξεκινώ το σημερινό μου μήνυμα με μια θερμή παράκκληση προς οποιονδήποτε γνωρίζει ή μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό των Ελληνοκυπρίων ιδιοκτητών (ή κληρονόμων) του Ξενοδοχείου Ζέφυρος στην Κερύνεια, για να μας φέρει σε επαφή.

2. Επισυνάπτω κείμενό μου στα Αγγλικά που δημοσιεύεται σήμερα Παρασκευή 26.8.2011 στην εβδομαδιαία εφημερίδα "Cyprus Weekly". Το κείμενο αφορά τη νομική μάχη που ξεκίνησε στις ΗΠΑ εναντίον του ψευδοκράτους και επιδιώκει να αποκαταστήσει τις πραγματικότητες γύρω από το Νομοσχέδιο Αριθμός 2597.

3. Επισυνάπτω άλλο άρθρο μου που θα δημοσιευτεί στον κυπριακό τύπο ("Φιλελεύθερο" και "Σημερινή") όπου επιχειρώ να ενημερώσω, να προβληματίσω αλλά και να αποκαταστήσω τις πραγματικότητες σε όσους καλόπιστα δυνατόν να συγχίζονται από τις εξελίξεις ή διάφορα σχόλια γύρω από τη μάχη που ξεκίνησε στις ΗΠΑ.

4. Τέλος, ο καθένας μπορεί να προωθήσει αυτό το μήνυμα παντού. Μπορεί επίσης να μελετήσει και υπογράψει ηλεκτρονικά την αντίθεσή του στο Νομοσχέδιο Αριθμός 2597 στις ΗΠΑ, με το οποίο η παράνομη "εταιρεία/οργανισμός" μέσω του οποίου λειτουργεί το ψευδοκράτος στις ΗΠΑ, νομιμοποιείται και αναγνωρίζεται ως επίσημος αντιπρόσωπος της Τουρκίας στις ΗΠΑ και πλέον αποκτά τα προνόμια και την προστασία (μαζί και ασυλία) ενός αναγνωρισμένου κράτους. Προσωπικά έχω ήδη προσυπογράψει την αντίθεση μου στο Νομοσχέδιο, παίρνει λιγότερο από 1 λεπτό και είναι δωρεάν (δεν υπάρχει καμιά υποχρέωση για εισφορά).

Κώστας Μαυρίδης

I wanted to draw your attention to this important petition that I recently signed:

"OPPOSITION TO BILL 2597: “American-Owned Property in Occupied Cyprus Claims Act”"
http://www.ipetitions.com/petition/tsimpedeslawfirm/

I really think this is an important cause, and I'd like to encourage you to add your signature, too. It's free and takes just a few seconds of your time.

The online petition has a link for the text for those who want to read and should read it anyway it. http://www.opencongress.org/bill/112-h2597/text

«Επιτροπή»: ποιος θα απαντήσει

Ένα από τα πλέον βασανιστικά ερωτήματα για τους πρόσφυγες και τους ιδιοκτήτες κατεχόμενης γης, είναι το κατά πόσον θα πρέπει να καταφύγουν στην «Επιτροπή» των κατεχομένων. Στην πραγματικότητα, εάν μέρος των ιδιοκτητών καταφύγει στην «Επιτροπή» και αποδεχτεί διευθέτηση, η Τουρκία θα έχει υπερπηδήσει ένα τεράστιο εμπόδιο και θα έχει επιβάλει την διζωνικότητα αλά Τούρκα (όπως την ερμηνεύει η ίδια) και η παρανομία της τουρκικής κατοχής και χρήσης Ε/κ περιουσιών, θα έχει αναιρεθεί με την υπογραφή των ιδιοκτητών. Αυτό το ποσοστό Ε/κ ιδιοκτητών χρειάζεται η Τουρκία και προς τούτο σχεδόν εκλιπαρεί.   
Η κριτική μου στάση δεν στρέφεται εναντίον όσων έχουν διαφορετική άποψη από την δική μου. Αντιθέτως, επιμένω εδώ και καιρό ότι ένας δημόσιος διάλογος πάνω στο θέμα θα βοηθούσε εφόσον θα έριχνε φως σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Αλλά, η ενημέρωση αυτή –όπως αποδείχθηκε– δεν μπορεί να αφεθεί σε μια τηλεοπτική εκπομπή η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «όποιος δεν πάει στην ’Επιτροπή’ των κατεχομένων μέχρι τον Δεκ 2011, ουσιαστικά χάνει την περιουσία του». Τέτοια αυθαίρετη παραποίηση της απόφασης του ΕΔΑΔ στην υπόθεση Δημόπουλος και αλλοίωση της πραγματικότητας, τέτοια στρεβλωτική ερμηνεία δεν πρόβαλε καν η Τουρκία! Αν αυτό είναι αξιόπιστη και αμερόληπτη ενημέρωση, ο καθένας μπορεί να το κρίνει.
Επειδή δεν έχει κανένας μας την απόλυτη σοφία, η απόφαση για το τι πρέπει να γίνει θα έπρεπε ήδη να είχε απασχολήσει σοβαρά τα θεσμικά όργανα του κράτους και τους αρμόδιους για να υποδειχθεί το σωστό. Τουλάχιστον, να υπάρξει πλήρης, αμερόληπτη και αξιόπιστη ενημέρωση για εκείνες τις πτυχές όπου δεν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, ώστε να αποφεύγονται οι ψεύτικες ή παραπλανητικές παραστάσεις στους ιδιοκτήτες κατεχόμενης γης. Η δική μου λοιπόν στάση επικεντρώνεται εναντίον όσων  προβάλλουν ανακριβή και παραπλανητικά στοιχεία ή αποφεύγουν να προβάλουν τις πραγματικότητες γύρω από την «Επιτροπή».
Συγκεκριμένα,
(α) όσοι δημιουργούν την εντύπωση ότι ένας Ε/κ μπορεί να αιτηθεί απλά και μόνο αποζημίωση για την απώλεια χρήσης της περιουσίας του και η "Επιτροπή" θα του προτείνει κάποιο ποσό για την απώλεια χρήσης, είτε ψεύδονται, είτε βρίσκονται εκτός πραγματικότητας. Η "Επιτροπή" λειτουργεί για να αγοράζει ιδιοκτησίες έναντι μικρού ποσοστού από την τρέχουσα αξία τους. Με την υπογραφή του ο Ε/κ ιδιοκτήτης χάνει οριστικά την περιουσία του (που μεταβιβάζεται στην Τουρκία) και παίρνει ένα ποσοστό γύρω στο 10% της αξίας της, από το οποίο αποκόπτονται διάφορες χρεώσεις και προμήθειες για να καταλήξει στο 7% περίπου.  

(β) η "Επιτροπή" αναγνωρίζει νομικό ρόλο μόνο σε δικούς της λεγόμενους δικηγόρους  (αναγνωρισμένους από το κατοχικό καθεστώς), οι οποίοι φυσικά παρέχουν υπηρεσίες παράνομα και με τους οποίους Ε/κ δικηγόροι συνεργάζονται για να διαμοιράζονται τις χρεώσεις που επιβαρύνεται ο Ε/κ ιδιοκτήτης. Η «Επιτροπή» ΔΕΝ αναγνωρίζει Ε/κ δικηγόρο εγγεγραμμένο στο μητρώο των νόμιμων δικηγόρων της Κυπριακής Δημοκρατίας, ούτε απαιτεί από τον ιδιοκτήτη να τον αντιπροσωπεύει κάποιος νόμιμος δικηγόρος.

(γ) ένας Ε/κ ιδιοκτήτης μπορεί να πάει στην "Επιτροπή" και να αρνηθεί την πρόταση και να σταματήσει, είτε να συνεχίσει και αφού εξαντλήσει όλα τα ένδικα (!) μέσα του ψευδοκράτους (περιλαμβανομένου του λεγόμενου Ανώτατου Δικαστηρίου) να καταλήξει στο ΕΔΑΔ από το οποίο να ζητά αποζημίωση για απώλεια χρήσης. Εκτός από την περίπτωση Τ. Λοιζίδου, σε πόσες περιπτώσεις η Τουρκία πραγματικά πλήρωσε το ποσό; Σε ΠΟΣΕΣ; Και ΠΟΣΟΣ χρόνος χρειάστηκε από την αρχή μέχρι την πληρωμή (;) από την Τουρκία;

Κάθε ιδιοκτήτης πρέπει να έχει επίγνωση όλων των παραμέτρων, κινδύνων και πιθανών κινήτρων (τα πιο πάνω είναι ένα δείγμα μόνο). Για παράδειγμα, η εμπλοκή στην «Επιτροπή», δυνατόν να του αφαιρέσει άλλα νόμιμα δικαιώματα όπως σε Δικαστήρια εντός ή εκτός Κύπρου όπου Ε/κ ιδιοκτήτες δυνατόν να απαιτούν αποζημίωση για απώλεια χρήσης της ιδιοκτησίας τους, διατηρώντας αλώβητο το δικαίωμα στην ιδιοκτησία τους.      
Κώστας Μαυρίδης                                       mavrides@ucy.ac.cy

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Η Μάχη της Κύπρου στις ΗΠΑ (2)

Ένα Νομοσχέδιο που προωθείται στις ΗΠΑ και αφορά την Τουρκία και την παρουσία του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ άναψε φωτιές. Το Νομοσχέδιο δηλώνει την Τουρκία ως υπεύθυνο για την κατοχή μέρους της Κύπρου και δεν αναγνωρίζει το ψευδοκράτος ως ξεχωριστό κράτος, όμως  περιλαμβάνει άλλες αρνητικές πρόνοιες. Ανάμεσα τους, καθιστά τον «οργανισμό» («unincorporated association») που λειτουργεί στις ΗΠΑ με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου» και την εμπορωνυμία  “TRNC”, ως νόμιμο αντιπρόσωπο της Τουρκίας. Μέχρι τώρα,  το ψευδοκράτος λειτουργεί στις ΗΠΑ συγκαλυμμένα μέσω αυτού του «οργανισμού» που αποτελεί απάτη και είναι εκτεθειμένο σε αγωγές και καταδίκη για εξάλειψη του. Συγκεκριμένο αίτημα για αγωγή εκ μέρους 1000 περίπου Ε/κ προσφύγων ιδιοκτητών κατεχόμενης γης υποβλήθηκε στις ΗΠΑ εναντίον αυτής της παράνομης «εταιρείας» και του  συνεργού της, την τεραστίων κεφαλαίων και συμφερόντων Τράπεζα HSBC. Το Νομοσχέδιο νομιμοποιεί την παρανομία λόγω της συγκαλυμμένης λειτουργίας του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ (που σήμερα γίνεται μέσω του «οργανισμού/εταιρείας») και ο «οργανισμός» αυτός αναγνωρίζεται επίσημος αντιπρόσωπος της Τουρκίας και πλέον του παρέχεται προστασία και προνόμια που απολαμβάνουν  αναγνωρισμένα κράτη!     
Ορισμένοι χαριεντίζονται ότι πρόκειται για θετικό βήμα. Αλλά, η «Επιτροπή» αποζημιώσεων του ψευδοκράτους όπου το ΕΔΑΔ την αναγνώρισε ως νόμιμο ένδικο μέσο της Τουρκίας (χωρίς να αναγνωριστεί το ψευδοκράτος), θα έπρεπε να κάνει τα πράγματα ξεκάθαρα. Το κατοχικό καθεστώς λειτουργεί στις ΗΠΑ σήμερα ως μια «εταιρεία» -παρόμοια με την μαφία- και αυτό το εκθέτει σε αγωγές για καταδίκη του που πηγάζει αυτοδίκαια και από την παράνομη παρουσία του εφόσον δεν του παρέχεται κρατική ασυλία. Το Νομοσχέδιο εξουδετερώνει ουσιαστικά την παράνομη παρουσία του ψευδοκράτους μέσω αυτής της εταιρείας-μαϊμού αφού την αναγνωρίζει ως επίσημο αντιπρόσωπο του Τουρκικού κράτους. Όπως έγινε με την «Επιτροπή» των κατεχομένων η οποία αναγνωρίστηκε ως επίσημο ένδικο  μέσω της Τουρκίας!     
Ενημερωτικά, νέες αγωγές κατατίθενται από ιδιώτες (που δεν είναι πρόσφυγες και δεν έχουν καν Ε/κ καταγωγή) στα αμερικανικά δικαστήρια οι οποίες στρέφονται εναντίον τουρκικών συμφερόντων. Μια τέτοια αγωγή ξεκίνησε η εταιρεία ICTA που εδρεύει στις ΗΠΑ και αντιπροσωπεύει τον πασίγνωστο τραγουδιστή Χούλιο Ιγκλέσιας. Η αγωγή στρέφεται εναντίον εταιρειών τουρκικών συμφερόντων (Voyager και Net Holdings) και εναντίον του παράνομου «οργανισμού/εταιρείας» («unincorporated association») που λειτουργεί στις ΗΠΑ με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου». Οι εταιρείες αυτές σε συνεργασία με το κατοχικό καθεστώς, εκμεταλλεύονται παράνομα Ε/κ περιουσίες και επιδίωξαν με ψευδείς παραστάσεις να δεσμεύσουν τον τραγουδιστή με συμβόλαιο για να τον φέρουν στην Κερύνεια, για εμφανίσεις στο Ε/κ Ξενοδοχείο Ζέφυρος, το οποίο σφετερίζονται παράνομα με το όνομα Merit και στο οποίο λειτουργούν καζίνο. Άλλες τέτοιες αγωγές έπονται σύντομα και ο καθένας αντιλαμβάνεται την διαφορά που δημιουργείται από τυχόν αναγνώριση της «εταιρείας» αυτής ως αντιπροσώπου της Τουρκίας. 
Τώρα, χωρίς το Νομοσχέδιο, η εταιρεία με την εμπορωνυμία "TRNC" η οποία λειτουργεί στις ΗΠΑ, ΔΕΝ έχει ασυλία (αφού δεν είναι αναγνωρισμένη κυβέρνηση) και γι αυτό είναι εκτεθειμένη μαζί με συνεργούς της (όπως την HSBC) σε αγωγές. Με το Νομοσχέδιο, η παρανομία μέσω αυτής της «εταιρείας-μαιμούς» και η έκθεσή της σε αγωγές, περιορίζεται αφού πλέον αναγνωρίζεται ως νόμιμος αντιπρόσωπος της Τουρκίας και επομένως απολαυάνει όλα όσα δικαιούται ένα αναγνωρισμένο κράτος. Επιμένουμε ότι πρόκειται για παρόμοια επανάληψη της απόφασης του ΕΔΑΔ στην υπόθεση Δημόπουλος με την οποία η «Επιτροπή» των κατεχομένων νομιμοποιήθηκε ως μέρος του κράτους της Τουρκίας. Με το Νομοσχέδιο τα πράγματα αλλάζουν άρδην αφού ο περιορίζεται η έκθεση της "ΤΔΒΚ" σε αγωγές καθώς επίσης και των συνεργατών της όπως της Τράπεζας HSBC.

Kώστας Μαυρίδης                              mavrides@ucy.ac.cy
Σημείωση:  Στις ΗΠΑ είναι ο Πρόεδρος που αναγνωρίζει κράτη και όχι μια ιδιωτική αγωγή στο Δικαστήριο, η οποία στην περίπτωση αυτή επιδιώκει να αποκαλύψει  το μαφιόζικο στοιχείο του ψευδοκράτους πίσω από την «εταιρεία-μαιμού».   
Επισυνάπτω νέο άρθρο μου που δημοσιεύεται στον κυπριακό τύπο ("Φιλελεύθερο" και "Σημερινή") και αφορά τη μάχη για τις Ε/κ περιουσίες, αλλά και τη μάχη εναντίον του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ. Επιπλέον, παράκκληση είναι όπως μελετήσετε και προωθήσετε αυτό το μήνυμα ΠΑΝΤΟΥ. Ο καθένας μπορεί να υπογράψει ηλεκτρονικά την αντίθεσή του στο Νομοσχέδιο Αριθμός 2597 στις ΗΠΑ, με το οποίο η παράνομη "εταιρεία/οργανισμός" μέσω του οποίου λειτουργεί το ψευδοκράτος στις ΗΠΑ, νομιμοποιείται και αναγνωρίζεται ως επίσημος αντιπρόσωπος της Τουρκίας στις ΗΠΑ και πλέον αποκτά τα προνόμια και την προστασία (μαζί και ασυλία) ενός αναγνωρισμένου κράτους. Στο Νομοσχέδιο δεν αναγνωρίζεται το ψευδοκράτος απευθείας ως ξεχωριστό κράτος, αφού άλλωστε αυτό μόνο ο Πρόεδρος των ΗΠΑ μπορεί να κάνει. Αλλά, πρόκειται για παρόμοιο τρόπο όπως στην περίπτωση της "Επιτροπής" των κατεχομένων η οποία αναγνωρίστηκε ως ένδικο μέσο της Τουρκίας με όλα τα αρνητικά που προέκυψαν.
Προσωπικά έχω ήδη προσυπογράψει την αντίθεση μου στο Νομοσχέδιο, που είναι δωρεάν και παίρνει λιγότερο από 1 λεπτό.
Κώστας Μαυρίδης

I wanted to draw your attention to this important petition that I recently signed:

"OPPOSITION TO BILL 2597: “American-Owned Property in Occupied Cyprus Claims Act”"
http://www.ipetitions.com/petition/tsimpedeslawfirm/

I really think this is an important cause, and I'd like to encourage you to add your signature, too. It's free and takes just a few seconds of your time.

The online petition has a link for the text for those who want to read
and should read it anyway
it. http://www.opencongress.org/bill/112-h2597/text

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Η Μάχη της Κύπρου στις ΗΠΑ


Ενώ στην Κύπρο μαίνεται η κομματική αντιπαλότητα, στις ΗΠΑ ξεκίνησε η μάχη για τις κατεχόμενες περιουσίες. Πρόσφατα, ξεκίνησε η προώθηση στις ΗΠΑ του Νομοσχεδίου Αρ. 2597 το οποίο θεωρεί το κατοχικό καθεστώς νομικά ανύπαρκτο ως κράτος, αλλά από την άλλη, καθιστά την «εταιρεία» με το όνομα «Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου («unincorporated association») που λειτουργεί στις ΗΠΑ, ως νόμιμο αντιπρόσωπο της Τουρκίας. Το κατοχικό καθεστώς λειτουργεί στις ΗΠΑ σήμερα ως μια «εταιρεία» -παρόμοια με την μαφία- και είναι εκτεθειμένο σε αγωγές και σε καταδίκη για εξάλειψη της παράνομης παρουσίας του. Με το Νομοσχέδιο εξουδετερώνεται ουσιαστικά η παράνομη (μαφιόζικη) παρουσία του ψευδοκράτους στις ΗΠΑ μέσω αυτή της εταιρείας-μαϊμού.    
            Η εξέλιξη με την εμφάνιση του Νομοσχεδίου από μόνη της δικαιώνει τον νομικό αγώνα που ξεκίνησε εναντίον του ψευδοκράτους ο Ελληνοαμερικανός δικηγόρος Α. Τσιμπίδης (εκ μέρους περίπου 1000 Ε/κ ιδιοκτητών κατεχόμενης γης) ο οποίος συνεργάζεται σήμερα με εγνωσμένης αξίας αμερικανούς δικηγόρους. Το Ελληνοαμερικανικό Ινστιτούτο (AHI) που λογικά στηρίζει τα ελληνικά συμφέροντα, λανθασμένα υποστηρίζει το Νομοσχέδιο, το οποίο σχεδιάστηκε με βάση παλαιότερο νόμο για αποζημίωση Αμερικανών με περιουσίες σε κομμουνιστικές χώρες.  Στην πράξη, το Νομοσχέδιο ενσωματώνει την διοικητική μαριονέτα των κατεχομένων στο κράτος της Τουρκίας, όπως περίπου αποφάσισε το ΕΔΑΔ στην υπόθεση  Δημόπουλος. Στις ΗΠΑ, είναι δεδομένο ως τώρα ότι, καθεστώτα που δεν αναγνωρίζονται ως κυβερνήσεις δεν μπορούν να προσφύγουν σε δικαστήρια των ΗΠΑ. Όμως, μπορεί να μηνυθούν αφού ΔΕΝ έχουν ασυλία ως κράτη. Η δικαίωση της Εκκλησίας της Κύπρου (εναντίον Γκόλντμπεργκ) ενώπιον Αμερικανικών δικαστηρίων στην περίπτωση των ψηφιδωτών της Κανακαριάς (όπου κρίθηκε ότι ο σφετεριστής ουδέποτε αποκτά δικαιώματα επί της κλεμμένης περιουσίας)  και η αποπομπή του ψευδοκράτους  όταν παρενέβη στη δίκη ως ανύπαρκτου μέρους («unrecognized party»), καθιστούν την υπεροχή των δικαίων της Κύπρου καθαρή. Με το συγκεκριμένο όμως Νομοσχέδιο, το ψευδοκράτος δυνατόν να  καταστεί απρόσβλητο από αγωγές εναντίον του.
Επιμένουμε ότι, το Νομοσχέδιο συγκαλύπτει το μαφιόζικο στοιχείο του ψευδοκράτους που κατέχει παράνομα και καταληστεύει Ε/κ περιουσίες, υπονομεύοντας το διεθνές και αμερικανικό δίκαιο (με προηγούμενα δεδικασμένα) και ψηφίσματα Συμβουλίου Ασφαλείας/ΟΗΕ που καταδικάζουν το ψευδοκράτος. Επιπλέον, προνοεί ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα διαπραγματευτεί  αποζημιώσεις σχετικά με τις κατεχόμενες περιουσίες που ανήκουν σε αμερικανούς πολίτες ή μόνιμους κατοίκους των ΗΠΑ, περιορίζοντας το δικαίωμα για αγωγή μόνο σε αυτούς. Επισημαίνεται ότι, κανονικά αυτό δεν πρέπει να επηρεάσει όσους περιλαμβάνονται στην αγωγή, αλλά αποβλέπει στο να επηρεάσει όλους τους άλλους στο μέλλον.
Μέσα από τις πρόνοιες του Νομοσχεδίου φαίνεται ότι σχεδιάστηκε για τον ίδιο απώτερο σκοπό που λειτουργεί η «Επιτροπή Αποζημιώσεων» η οποία στοχεύει στο να οδηγηθούν οι Ελληνοκύπριοι σε μια ατέρμονη νομική προσπάθεια με πιθανότερη κατάληξη να χάσουν την περιουσία τους και να πληρώσουν και κάμποσα χρήματα ως δικηγορικά έξοδα και προμήθειες. Εκπληκτικό παραμένει που, ενώ η αγωγή των Ελληνοκυπρίων προσφύγων στις ΗΠΑ είχε προκαλέσει "συναγερμό" για δήθεν νομιμοποίηση του ψευδοκράτους, το Νομοσχέδιο που  θεσπίζει διπλωματικές σχέσεις ψευδοκράτους-ΗΠΑ δεν έχει καν προκαλέσει την παραμικρή αντίδραση των αρμοδίων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γι αυτό και πρέπει όλοι να αντιδράσουμε και να υπερασπιστούμε όσα μας ανήκουν.
Παρεμπιπτόντως, είναι ολοφάνερο ότι, η αγωγή που οι 1000 περίπου Ε/κ πρωτοπόροι ξεκίνησαν στις ΗΠΑ για τις ιδιοκτησίες τους έχει προφανώς σοβαρή νομική βάση και  προκάλεσε πονοκεφάλους. Εξού και η προσπάθεια να θέλουν να την σταματήσουν ή να την  περιορίσουν. Γι αυτό, καθένας ανεξαιρέτως (ανεξαρτήτως εθνότητας ή ιθαγένειας), πρέπει να ψηφίσει στο  www.ipetitions.com/petition/tsimpedeslawfirm/ εναντίον του συγκεκριμένου Νομοσχεδίου. Πρέπει οπωσδήποτε να συντρίψουμε και αυτό τον Δούρειο Ίππο, ενάντια σε όσους -δικούς μας ή ξένους- τον ανέχονται ή στηρίζουν. 
Κώστας Μαυρίδης                                        mavrides@ucy.ac.cy